maanantai 5. kesäkuuta 2017

Kurkistus Narniaan 41: Pelastusasu

Mulla kävi äärimmäisen hyvä tuuri vieraillessani kotona pari viikkoa sitten. Helsinkiä helli tuona viikonloppuna ihanat kesäsäät, aurinko paistoi ja takki jäi naulakkoon tai ainakin takapenkille. Vielä ihanammaksi tuosta teki sen, että juuri mun Suomi-visiitin ajan Lontoossa oli hieman viileämpi jakso (joka loppui heti kun palasin takaisin, ihan mahtavaa!). 

Tuona viikonloppuna mä kuitenkin jouduin yllättävän ongelman eteen: kaikki mun kesävaatteet olivat Lontoossa. Tai ei kaikki, mutta jokainen mekko tai hame jonka olisin voinut kuvitella laittavani juuri silloin päälle. Kaapissa oli vain niitä vaatteita, jotka pukisin päälle rannalle tai mökille, mutta en kaupungille kirsikkapuukuvausreissulle. Vaikeaa, eikö?


Hyvän tovin ehdinkin siinä äidille hermoille farkkujen hiostaessa päällä, kun mulla ei ole mitään päälle pantavaa. Kunnes mä kurkkasin mun kirpparikassiin. Kyllä, juuri tuolloin ainoa päälleni kelpuuttamani vaatekappale oli sellainen, joka ei ollut koskaan päätynyt päälleni ja jonka kuvittelin jäävänkin asianlaidaksi. 


Mä ostin tämän hameen joskus kaveriltani, ja vaikka ennen kauppojen tekoa se olikin mun mielestä aivan ihana ja söpö, totesin mä aika pian että ei tätä ole vaan tarkoitettu toimimaan. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä se nyt saa sinne kirppiskassiin myös palata. Vaikka tähän kuosiin tottuisinkin, niin helmasta puuttuu ainakin viisi senttiä huolettomaan käyttöön. 

Hame 2nd hand / Toppi H&M / Neuletakki Stockmann / Laukku Primark / Kengät Converse / Aurinkolasit Stradivarius


Hameen yhdistin toppiin, jota en sitäkään koskaan käytä, aivan samasta syystä: kaikki paremmat vaihtoehdot lepäilivät kotoisasti matkalaukussani Lontoossa. Ja kyllähän nämä yhteen sopivat, värimaailma ei vaan ole yhtään mun makuun. Haluan mieluummin suloisia pastellivärejä tai sitten ihan rehellistä mustavalkoisuutta, tällainen ruskeanharmaa värittömyys ei vaan toimi. 


Mutta onneksi toimi tämän kerran, ja hoiti tehtävänsä vallan mainiosti, sillä ei ainakaan tarvinnut liikaa hikoilla lyhyen Suomen kesän aikana!

Mitäs sanotte mun hätävara-asusta? Kyllä tolla mun mielestä yhden Hanamin menetteli, oisitteko itse vetäneet päällenne?

Seuraa FacebookissaInstagramissa (sannalovesfood), YouTubessaAsk.fm:ssä kuin Snapchatissakin (sannapannari)!

6 kommenttia:

  1. Mun mielestä toi asu sopii sulle tosi hyvin :) Mun tyylinen toi hame ei kylläkään ole, mutta muuten on oikein ihana ja söpö kokonaisuus! Ja hitsi noi aurinkolasit on hienot!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Milla! Joo ei kyllä munkaan, mutta kyllä sen tuon kerran päällensä veti :D Ja kiitos, vaaleanpunanen kyllä toimii aina :'D

      Poista
  2. Tuo on kyllä tosi suloinen asukokonaisuus ja ihastuin ton hameen kuosiin. Samaa mieltä kuitenkin et pituutta sais olla hiukan lisää. En oo koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä jotka käyttää totakin hametta lyhyempiä.
    Ei niin ehkä toivotuista vaatteista kootuksi asuksi toi on kyllä sun näköinen eikä ollenkaan huono :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin kyllä hyvillä mielillä luovuttaa tän hameen sulle eteenpäin, mut tosiaan iteki oon aika mini ja silti just just pakarat peittyy :D ja oonhan mä kuitenkin alunperin itse nää kaikki vaatteet itselleni ostanut, niin ehkä niissä vähän mun tyyliä on :)

      Poista
  3. No hyvä et jotain löyty, toi näyttää hyvältä ja sopii sun lookkiin! Pitäs varmaa itekki joskus kokeilla asupostausta..

    www.finnlandsnorsk.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos, ja joo onneks ei tarvinnu farkuissa lähteä xD tee ihmeessä jos tekee mieli, jengi tuntuu tykkäävän :'D

      Poista