sunnuntai 4. joulukuuta 2016

Joulukalenteri 4 - Päivitetty joulusoittolista


Olen aikaisempina vuosina aina listannut lempijoululaulujani tänne blogiin, aina ne samat lempijoululaulut.Tänä vuonna totesin, että haluan vähän laajentaa tätä listaa ja löytää uusia lemppareita. Hätiin tuli Spotifyn joulusoittolistat, ja kun niitä samoja kappaleita kuunteli pari viikkoa nonstoppina, kyllä sitä alkoi huomata mitkä niitä lemppareita oli ja mitkä mieluummin skippasi. Enemmän on noita jenkkihittejä tullut lisää listaan ja vähän erilaista tunnelmaa! Aikaisemmassa listassa oli siis Rajattoman Kulkuset, Raskasta joulua -levyn Varpunen jouluaamuna ihanan Marco Hietalan laulamana (ja Varpunen jouluaamuna noin yleensäkin), saman porukan Nisse-polkka sekä iki-ihana Walking In The Air, vaikken sitä erityisemmin joululauluna pidäkään, Nightwish-versio kun pyörii kuulokkeissa vuoden ympäri. Nyt on onneksi tullut vähän täydennystä, ja nämä kipaleet ovat sieltä erottuneet edukseen.


Joulun soittolistalle lisättyä:

Sam Smith - Have Yourself A Merry Little Christmas

Band Aid 20 - Don't They It's Christmas

John Lennon - Happy Christmas (War Is Over)

Frank Sinatra - Let It Snow

Michael Bublé ft. Shania Twain (oi Shania ♥) - White Christmas

Elize Ryd & Tony Kakko -Julen är här (Raskasta joulua)


Paljon on klassikoita päätynyt mun listalle! Aikaisemmin kun oon tosiaan kuunnellut vain niihin mun muutamaan hyllystä löytyvää joululevyä, niin tällaisiin klassikoihin en ole pahemmin päässyt tutustumaan pintaa syvemmin. Julen är häriä oon monta vuotta jo kuunnellut, ja Ale on siitä tykännyt ihan hirveästi aina, mutta viime vuonna se alkoi pikkuhiljaa muakin miellyttämään entistä enemmän. Siinä missä ennen inhosin ruotsin kieltä, olen alkanut siitä enemmän pitämään ja se on ehdottomasti osa tuon biisin hohtoa! Tuo Don't They Know It's Christmas on tosiaan levytetty monta kertaa eri kokoonpanoilla, mutta tuo vuoden 2004 versio on ehdottomasti mun lemppari. Siinä missä esimerkiksi ihanat Chris Martin ja Bono laulavat sekä vuoden 2004 ja 2014 versioissa (ja Bono myös ihan alkuperäisessä vuoden 1984 versiossa), on tuossa mun listaamassa versiossa  myös muun muassa iki-ihana Dido ja semi-ihana Robbie Williams, ja mulle supernostalgiset Sugababes ja Jamelia! War is Overia laulettiin joskus peruskoulun joulujuhlassa kuoron kanssa, ja se ei todellakaan auttanut mua tykästymään tuohon biisiin kun sen silloin ensimmäistä kertaa kuulin, mutta näin vanhempana sekin on alkanut viehättää ja nimenomaan alkuperäisenä versiona! Michael Bublésta en ole koskaan oikein välittänyt, enkä mä siltä tiedäkään mitään muita kuin joululauluja, mutta ehkä juuri siksi siitä tuleekin sitä joulufiilistä. Mutta Shania Twain on vaan niiiiiiiiiiiiiiin ihana, että oli pakko ihan sen takia heittää se tuonne listalle, vaikka onhan tuo biisi tuollaisena versiona hyvä muutenkin! Tälle listalle olisi ehkä voinut lisätä myös vaikka esimerkiksi Mariah Careyn All I Want For Christmasin tai ainakin näin suomalaiselle perinteikkäämmistä lauluista Sylvian joululaulun (voi se on kyllä yksi mun lemppareista, pitäisi kyllä olla tuon varsinaisen listan jatkona), mutta ehkä me nyt mennään näillä.

Mitkä kappaleet teillä tekee joulun? ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti