keskiviikko 14. joulukuuta 2016

Joulukalenteri 14 - Joulukaakao #2


Tänään joulukalenterissa on toisen joulukaakaon vuoro! Heti kun mä näitä aloin suunnitella, niin sain idean tehdä kaakaon jostain mun lempisuklaasta. Ja näin pari herkkuhetkeä viisaampana voin sanoa, että toimii!


Fazerina-kaakao

yhteen kupilliseen tarvitset

n. 2-3dl täysmaitoa
50g (eli puoli levyä) Fazerina-suklaata
kermavaahtoa

Kuumenna maito teflonkattilassa. Muista sekoitella maitoa hiljalleen koko ajan ettei tartu tai pala pohjaan, ne pienet palaset ovat todella inhottavia siellä kaakaon seassa! Pilko suklaa pienemmiksi palasiksi ja heitä maidon sekaan. Hämmennä kunnes suklaa on täysin sulanut. Kaada mukiin, koristele kermavaahdolla ja rouhi vielä vähän suklaata päälle. Voin sanoa, että nuo Fazerina-palaset ja kermavaahto sopivat superhyvin yhteen!


Näitä kaakaovinkkejä on tosiaan vielä yksi ihana tulossa, pysykää siis kuulolla! Ja tätä lempparisuklaakaakaota voisi kokeilla vaikka Geishalla tai Maraboun appelsiinikrokanttisuklaalla... luettelen tässä nyt siis omia lempisuklaita mutta kokeilkaa te rohkeasti omia lemppareitanne, tulkaa sitten kertomaan, miten toimii!

Me lähdetään tänään äidin kanssa Tukholman-risteilylle, mä oon niin innoissani että pääsen uusille apajille shoppailemaan (meikki- ja materialismionni, hehheh), löytämään ehkä joululahjoja (joita en ole siis ainuttakaan vielä hommannut), ja mahdollisesti kuvailemaan jouluista Tukholmaa! Palkkapäivä on kuitenkin sopivasti juuri samana päivänä, kuin tuo Tukholma-pyrähdys, että hienoiseen rahanpolttoon olen kyllä valmistautunut :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti