maanantai 11. tammikuuta 2016

LUX Helsinki

Viime viikonloppunahan oli tuo hieno valotapahtuma Lux Helsinki, jossa siis ympäri Helsingin keskustaa oli erilaisia valoteoksia esillä. Mä olin nyt tänä vuonna ensimmäistä kertaa näitä katselemassa, ihan sillä ajatuksella että blogiin saisi hienoja kuvia, hehe. Lähdin talsimaan paikan päälle, ja kamerasta puff loppuu akku. Meh, no ei mun sitten voinut muuta kuin vain kuvata kännykällä. Kävelin Senaatintorille, ja oli se aika upea nähdä iso valkoinen Tuomiokirkko keskellä pimeää talvi-iltaa valaistuna taideteoksilla. Mä pidin tuosta kyyhkytyöstä, ja kuulin ympärilläni monien muidenkin sitä kehuvan. 


...ja mun kännykästä loppui akku. Ei kai nimestään huolimatta mun Lumiani kestänyt noita pakkasia, kun vasta muutamaa minuuttia aikaisemmin oli ollut yli kolmekymmentä prosenttia latausta. Noh, sain kaikista kuvista kuvat (:D), ja alkoi vähän tulla kylmäkin, joten kävelin Aleksia pitkin Forumiin vähän kiertelemään. Sisälle päästyäni puhelimeni yllätysyllätys aukesi, akkuakin kiitettävät 27 prosenttia. Forumista kävelin Ateneumille, jonka seinässä oli lisää valoteoksia. Ateneumilla valot liikkuivat, aaltoilivat ja välkehtivät. Ja miettikää, miten iso se Ateneumin seinä on, ja miten keskeisellä paikalla. Oli se upeaa katsottavaa. Varsinkin kun nuo värit olivat noinkin ihania violetteja ja punaisia ja pinkkejä, joista mä tunnetusti tykkään aaaika paljon.


...ja akku loppui taas. Seuraavan kerran kun sain kännykän takaisin päälle olin jo metroasemalla menossa kotia kohti, kylmettyneenä mutta tyytyväisenä. Koska kauneus on yksi maailman suurimmista lahjoista, ja eilen sitä kauneutta näki kyllä paljon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti