perjantai 18. joulukuuta 2015

Joulukalenteri 2015 luukku 17


Mä yllättävän hyvin olen pysynyt tässä joulukalenterin vaativassa tahdissa, vaikka välillä postaukset ovatkin venähtäneet myöhään iltaan. Eilen kuitenkin uni ja rästissä olleet kouluhommat veivät voiton, ja eilisen luukku tuleekin vasta tänään. Myöhemmin illalla sitten vielä tämän päivän luukku!

Mulla ainakin se merkittävin joulutunnelman luoja ovat joululaulut. Ekat joulufiilistelyt alkavat siinä loka-marraskuussa, kun kuorossa aletaan treenaamaan joululauluja. Jossain vaiheessa ne omassa hyllyssä pölyttyvät CD:t (kyllä, mä kulutan edelleen ahkerasti CD:itä) pääsevät soittimeen. Viime vuonna jo listasinkin mun lempijoululauluja, mutta kai sitä vähän saa itseään toistaa. Tältä siis kuulostaa mun joulu:




Myönnettäköön heti alkuun, että kuva huijaa ihan vähäsen. Tuon Jarkko Aholan joululevyn annoin äidille viime (vaiko toissa?) vuonna joululahjaksi, eikä se ole tainnut sitä kuunnella kuin ehkä kerran, vaikka sitä toivoikin. Mutta mun musamaku selvästi näkyy myös näissä joululevyissä. Eniten noista on tuo Tarjan levy ollut kulutuksessa, jonka ostin ties kuinka monta vuotta sitten, ja sitä kuunnellessa vaan tuntee joulun. Tuolla kaksi vuotta sitten julkaistulla Raskasta joulua -levyllä on paljon upeita helmiä, ja mun eilen ostamallani Raskasta joulua 2 -levyllä (joka on järjestyksessään siis neljäs Raskasta joulua -levy, what's the logic?) on myöskin muutama erittäin lupaava kipale. Ja mikä tietenkään parempaa, kuin meidän rakkahan koulun ihanien kuorojen joululevynen? Ei mikään. Mä kovasti haluaisin sen kaikista uusimman, tänä vuonna julkaistun akustisen Raskasta joulua -levyn, sekä Rajattoman ensimmäisen joululevyn. Ensimmäinen Raskasta joulua mulla pitäisi olla jossakin, ei vaan ole pariin jouluun näkynyt :(

Mun joulu kuulostaa siis Nisse-polkalta (siis oikeesti, niin kuin viime vuonna jo sanoin, tästä ei paremmaksi mene. Heti kun biisi alkaa, on joulufiilis ja nauru taattu! Mä äärimmäisen vakavasti kehotan teitä jokaista kuuntelemaan tuon edes kerran läpi, vannon että tykkäätte), Varpuselta jouluaamuna (Marco Hietala, ah ♥), Julen är häriltä (pienenä inhosin ruotsin kieltä, mutta nyt olen alkanut tykästyä sen sulavuuteen, ja kuuntelen tätä kappaletta ihan rakastuneena!), heviltä ja Sibikseltä. Raskasta joulua 2013-versio ja Tarja Turusen Henkäys ikuisuudesta ovat kyllä mun vakkarijoulusoittolista vuodesta toiseen. Ihan parhaita oikeasti, rakkautta. Joulutunnelma katossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti