lauantai 9. toukokuuta 2015

Superihaniarakkausuutisia!

Mulla on tällä hetkellä luonnoksissa melkeinpä julkaisua vaille valmis postaus otsikolla "Kerro mulle mikä on hyvä kamera". Siinä selittelen taas mun onnetonta kameratilannetta, pohdiskelen, millaisen kameran haluan ja toki kysyn teidän mielipidettä, koska teidän joukossa on varmasti sellaisia ihmisiä, jotka näiden asioiden päälle ymmärtävät.

Sitä postausta ei kuitenkaan julkaista. Koska kuten nopeimmat Instagramista ehkä jo huomasivatkin,



ostin
eilen
uuden
kameran
!!!!!!!!!!!

Mun uusi rakkauteni on Olympus OM-D E-M5. Lisäksi paketissa tuli kaksi objektiivia, M.Zuiko 12-50mm f/3.5-6.3 EZ ED ja M.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R ED. Mutta miksi mä ostin tämän nyt, kun kovasti olin suunnitellut kamerakauppoja kesä-heinäkuun vaihteessa, kun kesätyöpalkka ropsahtas tilille (niin mä sain kesätöitäkin, en ole tainnut sitäkään kertoa blogissa!!!). No mä kerron salaisuuden. Oikeasti äiti maksoi sen. Mutta mä silti maksan hänelle takaisin niistä kesätyörahoistani. Puolet olen jo maksanut mun säästöpossusäästöistäni. No mutta miksi me nyt tehtiin näin vaikka suunnitelmat olivat ihan eri?

Koska bongasin Rajala Pro Shopin sivuilla ihan hullun tarjouksen! Niin kuin varmaan aika moni tajusikin, kahden objektiivin kamerapaketti kuulostaa aika kalliilta. Ja niinhän se olisikin ollut, 1673€ normaalihintaisena. Jotenkin ne Rajalan tyypit kuitenkin olivat varmasti menneet sekaisin, sillä me maksoimma tuosta samasta paketista viisisataayhdeksänkymmentäyhdeksän euroa. 599€ siis. Joten kun kamerapaketti, joka vastaa monilta osin sitä, mitä oli suunnitellut ostavansa (alunperin ajattelin E-M10:ä, yhdellä objektiivilla toki, Verkkiksestä hintaan 699€) on lähes 1100€:n alennuksessa, ei siinä paljoa muita vaihtoehtoja jää, kuin raahata äiti kamerakaupoille :D Myöhemmin meinaan vielä hankkia tuohon kaveriksi 45mm kiinteän objektiivin, jolla saa esimerkiksi aivan mahtavia muotokuvia.


Mitä tämä täällä blogissa käytännössä merkitsee? No, toki laadukkaita kuvia kännykkäpaskalaadun sijaan! Yhden kuukausia luonnoksissa olleen postauksen julkaisua. Parempaa postaustahtia. Enemmän postausintoa ja -inspiraatiota. Lähes täydellinen (okei se nähdään sitten) ulkoasun päivittyminen. Paljon jänniä blogijuttuja, mistä ette osaa kuvitellakaan!

Olen tällä kameralla myt vuorokauden kuvaillut, ja voin sanoa olevani rakastunut. Pari ongelmaa mulla kuitenkin on: Haluaisin kovasti nähdä ku at suoraan näytöltä heti ottamisen jälkeen, ja mahdollisuuden kuvata katse näytössä, ei silmä etsimessä (ymmärsikö joku, mitä meinasin?). Yritin kovasti asetuksia selaila, mutten vielä ainakaan ole mitään löytänyt. Mutta pikkuhiljaa opitaan lisää, ja jos teiltä löytyy vinkkejä tai vastauksia ongelmiini, niin pistäkäähän kommenttia tuohon alas! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti